Misja Szkoły
Podstawową sprawą jest wypracowanie przyjaznych relacji między całą społecznością. Do naszej szkoły przyjmujemy dzieci takimi, jakimi są i nie szczędzimy wysiłku, aby każdemu z nich stworzyć warunki wszechstronnego rozwoju na miarę indywidualnych możliwości.
Dążymy do tego, aby nasza szkoła była:
- BEZPIECZNA
- PROMUJĄCA ZDROWY STYL ŻYCIA
- UCZĄCA WRAŻLIWOŚCI NA POTRZEBY INNYCH
- ROZBUDZAJĄCA ASPIRACJE UCZNIÓW
Należymy do sieci Szkół Promujących Zdrowie. W ramach tej działalności realizujemy liczne programy, przedsięwzięcia i projekty mające na celu wykreowanie wśród uczniów postaw zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Jesteśmy posiadaczami zaszczytnego tytułu „SZKOŁA Z KLASĄ" i otrzymaliśmy stosowny certyfikat.
W szkole organizowane są liczne konkursy szkolne i międzyszkolne, dzięki którym uczniowie mogą wykazać się różnorodną wiedzą i umiejętnościami.
Uczeń naszej szkoły po pierwszym etapie kształcenia:
- jest przygotowany do nauki na wyższym poziomie kształcenia;
- jest zintegrowany z grupą i komunikatywny;
- przestrzega norm prawidłowego zachowania, potrafi dokonać wyboru między dobrem a złem;
- ma ukształtowane poczucie przynależności do zespołu klasowego i swojej szkoły;
- potrafi rozpoznawać emocje i nimi kierować;
- jest wrażliwy na potrzeby dzieci niepełnosprawnych;
- ma poczucie własnej wartości i motywację do nauki w klasach starszych;
- dobrze zna swoje najbliższe otoczenie;
- potrafi umiejętnie korzystać z różnych źródeł wiedzy, podejmuje próby
- selekcjonowania wiadomości i wyciągania wniosków;
- jest dumny ze swojego pochodzenia, patrona szkoły;
- ma wyrobione podstawowe nawyki higieniczne i prozdrowotne;
- zna charakterystyczne cechy i osobliwości najbliższego środowiska naturalnego odróżniające je od innych środowisk;
- dba o środowisko naturalne
Nauczyciel naszej szkoły:
- stosuje nowoczesne metody nauczania;
- wspomaga ucznia z trudnościami edukacyjnymi;
- realizuje programy uczące bezpiecznego zachowania w szkole i poza nią;
- podejmuje działania na rzecz profilaktyki uzależnień i zapobiegania niedostosowaniu społecznemu
- na bieżąco podnosi swoje kwalifikacje;
- promuje zdrowy styl życia;
- pielęgnuje tradycje szkoły, regionu, kraju;
- rozwija samorządność uczniowską; kształtuje właściwe postawy w relacjach międzyludzkich;
- inicjuje działalność kulturoznawczą;
- rozbudza zainteresowania i aspiracje uczniów;
- aktywnie współpracuje z rodzicami;
- korzysta z programów multimedialnych
Rodzice naszej szkoły:
- utrzymują stały kontakt z nauczycielem, wychowawcą;
- wspierają własne dziecko w systematycznej pracy;
- pomagają przezwyciężać trudności;
- motywują dziecko do rozwijania swoich uzdolnień;
- wspomagają nauczyciela w działaniach edukacyjnych, wychowawczych iprofilaktycznych w związku z posiadanymi umiejętnościami;
- pomagają w organizowaniu wycieczek, zielonych szkół oraz imprez szkolnych i klasowych;
- dbają o właściwy stosunek dziecka do szkoły i nauczyciela;
- reagują na złe i rażące zachowanie uczniów w szkole i poza nią;
- poszukują sponsorów na rzecz klasy i szkoły;
Absolwent naszej szkoły:
- posiada wiadomości i umiejętności umożliwiające mu podjęcie nauki na wyższym etapie kształcenia;
- posiada akceptowany społecznie system wartości i zachowań, które ułatwiają mu podejmowanie współpracy z innymi, ma poczucie własnej wartości;
- ma aspiracje, by zdobyć wykształcenie wyższe niż jego rodzice;
- jest odpowiedzialny i dba o bezpieczeństwo swoje i innych;
- potrafi dokonać samooceny i obiektywnie ocenić innych;
- jest wrażliwy na problemy osób niepełnosprawnych;
- jest świadomy swoich korzeni, dumny z pochodzenia i przynależności, godnie reprezentuje szkołę, miasto, kraj;
- zna dziedzictwo kulturowe swojego miasta (legendy, zabytki, historię);
- interesuje się zagadnieniami związanymi z przynależnością do Unii Europejskiej;
- umiejętnie korzysta z różnych środków multimedialnych, umie selekcjonować i prezentować informacje;
- jest znawcą najbliższego środowiska (krajobrazu naturalnego i przemysłowego);
- zna zagrożenia występujące w środowisku oraz próbuje na nie reagować;
- potrafi zaplanować swoje zajęcia, szanuje swój czas i czas innych;
- ma nawyki zdrowego stylu życia i dostrzega zależność pomiędzy stanem zdrowia, a swoim postępowaniem;
- zna różne formy spędzania czasu wolnego